kursus

Netværksdag for Dagtilbud og SFO

Medlemskursus

Hjernesmart pædagogik

Netværksdagen er i år en workshop med Anette Prehn, der står bag 'hjernesmart-universet'.
I løbet af dagen giver Anette, ud over oplæg om hjernens spilleregler og børns udvikling, også helt konkrete værktøjer til brug hjemme i egen institution.

Mange af hverdagens hjerne-fælder hvor børn bliver vældig vrede, ulykkelige eller går helt i baglås kan forebygges, hvis vi voksne er lidt hjernesmarte.

Når børn er omgivet af voksne, som forstår sig på hjernens logik, bliver de markant styrket i deres evne til at omgås andre, lære nyt og mestre livet.

Denne netværksdag gør dig til en mere ’hjernesmart’ voksen, så du bedre kan hjælpe de børn, du har ansvar for i hverdagen.
Anette Prehn viser os, hvordan vi bedst stimulerer og udfordrer børn i overensstemmelse med hjernens spilleregler, og hvordan børn reagerer på at lære hjernen bedre at kende.

Udover at blive klogere på hjernens logikker vil du også, inden du går hjem, have fået opdateret og fyldt på din egen værktøjskasse.
Hent programmet her.

Anette Prehn har skrevet mere end 20 bøger, bl.a. “Hjernesmart ledelse” og “Hjernesmarte børn”. Se mere på www.hjernesmart.dk

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk