Dialogmøder: Inklusions- og specialundervisning – hvordan gør vi det bedst?

FRISKOLERNE inviterer til dialogmøde, hvor det specialpædagogiske område er omdrejningspunktet.
Af: Maria Hinding, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
21.10.24

På FRISKOLERNEs Landsmøde 2024 talte formand Peter Bendix Pedersen i sin mundtlige beretning om, hvordan friskolens sociale ansvar er indlejret i den daglige pædagogiske praksis.

Voksende specialpædagogiske udfordringer
Han pegede på, at udfordringen kun bliver mere og mere kompleks pædagogisk og samtidig kræver, at der afsnøres stadig flere økonomiske ressourcer fra det almenpædagogiske område til det specialpædagogiske område. På fire dialogmøder landet over inviterer FRISKOLERNE og Peter Bendix Pedersen til samtaler om, hvordan vi sammen kan finde frem til et fælles sprog og konkrete handlinger til at håndtere de specialpædagogiske udfordringer.

Fire dialogmøder i november:
Onsdag 6. november 2024 kl. 15.30 – 18.30 på Ådalsskolen, Odense S.
Onsdag 20. november 2024 kl. 15.30 – 18.30 på Viby Friskole, Viby Sjælland
Torsdag 21. november 2024 kl. 15.30 – 18.30 på Aller Friskole, Christiansfeld
Torsdag 28. november 2024 kl. 15.30 – 18.30 på Hobro Friskole, Hobro

Tilmelding sker til via FRISKOLERNEs Kursuskalender

Tilmeldingsfrist er 1 uge før dialogmødet. Du kan nøjes med at tilmelde dig selv og x antal andre deltagere i dit navn.