Elever og lærere fra 10 skoler til netværksdag om frivillighed

25. september mødtes Frivillighedsalliancens ti deltagende skoler til den første netværksdag. Projektet har et markant fokus på at give eleverne mulighed for at præge indsatserne på skolerne.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Presse & politik , Administration
26.09.24

Ti skoler er optaget i projektet »Frivillighedsalliancen« og skal dermed sætte frivillighed på skoleskemaet i 2024/25. Den 25. september mødtes elever og lærere fra de deltagende skoler på Koldingegnens Efterskole for at kickstarte indsatsen.

Dagen bød på en introduktion til projektet, videndeling og inspiration til, hvordan skolerne vil arbejde med frivillighed på netop deres skole, oplæg om følgeforskning ved Videnscenter for Folkeoplysning m.v. Projektet har markant fokus på at give eleverne mulighed for at præge indsatserne på skolerne.

De cirka 20 unge, der deltog i netværksdagen bidrog med entusiasme og stort engagement i drøftelser om frivilligt engagement set fra et ungeperspektiv. Der blev udvekslet kontaktoplysninger og sparret om konkrete ideer til, hvordan frivillighed – og broen til civilsamfundet – kan integreres i en skolekontekst. Netværket mødes igen den 25. februar 2025.

Vil du vide mere om projektet?
Besøg Frivillighedsalliancens hjemmeside