JOB: Ny sekretariatschef til Fordelingssekretariatet

Fordelingssekretariatet for friskoler og private grundskoler er en selvejende institution under Børne- og Undervisningsministeriet med egen vedtægt og bestyrelse. Finanslovens midler afsat til frie- og private skoler administreres og bevilges i Fordelingssekretariatet, som derigennem er en uundværlig del af friskolers og private grundskolers daglige drift og virke.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Presse & politik , Administration , Job
05.08.24

Fordelingssekretariatet søger ny sekretariatschef, som skal varetage den daglige ledelse af sekretariatet, herunder især sikre:

* At sekretariatet i forhold til alle skoler og interessenter leverer en korrekt, engageret, service- og samarbejdsorienteret indsats.
* At de af bestyrelsen opstillede mål, rammer, politikker og beslutninger realiseres.
* At sekretariatet til alle tider er effektivt og produktivt - via fysisk, organisatorisk, økonomisk, administrativ og teknisk infrastruktur.
* At sekretariatet er en værdibaseret, anerkendende, udviklende og tryg arbejdsplads med et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.

Fordelingssekretariatet for friskoler og private grundskoler er en selvejende institution under Børne- og Undervisningsministeriet. Sekretariatet består p.t. af 11 medarbejdere, der i henhold til Friskoleloven fordeler statslige tilskud til Danmarks ca. 540 friskoler og private grundskoler. Derudover løser vi andre administrative opgaver under Børne- og Undervisningsministeriet. Fordelingssekretariatet hviler således på et offentligretligt grundlag, men er en selvejende institution med egen vedtægt og egen bestyrelse. Bestyrelsen er over for Børne- og Undervisningsministeriet økonomisk og juridisk ansvarlig for driften af Fordelingssekretariatet.

På finansloven afsættes omkring 150 mio. kroner til friskoler og private grundskoler, der blandt andet anvendes til:

* befordring til syge elever
* elever med handikap
* tilskud til skolepengebetaling
* særligt tilskud til vikarudgifter
* tilskud til efteruddannelse
* tilskud til undervisning i dansk for tosprogede elever
* varetagelse af tilsyn
* og meget mere ...

Disse forskellige poster administreres og bevilges i Fordelingssekretariatet, og er dermed en vigtig og uundværlig del af friskolers og private grundskolers daglige drift og virke.

VIL DU VIDE MERE?
Læs mere på: https://www.fskr.dk/job/sekretariatschef/

KORT VIDEO OM SEKRETARIATET:

NB. Der er ansøgningsfrist den 20. august 2024.