Kommunernes Skoletrafiktest 2024

Alle landets grundskoler vil medio juni 2024 få tilsendt et digitalt spørgeskema vedr. skolens trafikundervisning. Sidste års skoletrafiktest viste, at flere fri- og privatskolelever modtog trafikundervisning end året før, men der er fortsat forholdsmæssigt flere elever i folkeskolerne, der bliver undervist.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
04.06.24

Nu er det igen blevet tid til at få et fælles overblik over trafikundervisningen på landets grundskoler.

Formålet med Kommunernes Skoletrafiktest er at løfte trafikundervisningen, og dermed styrke trafiksikkerheden for skolebørn ved at lære dem at færdes sikkert i trafikken.

Alle skoleledere har den 17. juni fået tilsendt link fra analysebureauet Epinion til et digitalt spørgeskema med 7 spørgsmål om, hvordan skolen har arbejdet med trafikundervisning i skoleåret 2023/2024.

Frist for svar er den 21. august 2024.

Sidste års Kommunernes Skoletrafiktest viste en positiv udvikling i trafikundervisningen på fri- og privatskolerne sammenlignet med året før. Således har flere elever på fri- og privatskoler fået den nødvendige undervisning i trafiksikkerhed. Sammenlignet med folkeskolernes resultat er der dog stadig flere elever i folkeskolerne, der bliver undervist. Rådet for Sikker Trafik glæder sig til at modtage jeres svar på dette års test og til at følge udviklingen.

På Rådet for Sikker Trafiks hjemmeside kan I finde gratis undervisningsmaterialer og redskaber til trafikundervisningen: www.sikkertrafik.dk/skole

Læs mere om testen og se de 7 spørgsmål her: www.sikkertrafik.dk/trafiktest