Ny række bestyrelseskurser for friskolens bestyrelse i skoleåret 2024-2025 er nu i gang

Friskolernes Hus er i fuld gang med en ny række bestyrelseskurser i skoleåret 2024-2025. Kurserne afholdes i hele landet, og der er stadig mulighed for at finde det kursus, der ligger tættest på jeres friskole.
Af: Maria Hinding, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
08.10.24

På FRISKOLERNEs 3-timers bestyrelseskurser får friskolens bestyrelse et grundigt indblik i deres opgaver og ansvar. Kurserne afholdes fra kl. 17-20 på medlemsskoler over hele Danmark og er fordelt over skoleåret, så I kan finde det tidspunkt, der passer bedst for jer.

Kurserne byder på korte oplæg, diskussioner af konkrete cases og spørgsmål fra deltagerne. I løbet af de tre timer kommer vi blandt andet ind på:

• Lovgivningen om frie grundskoler
  • Bestyrelsens opgaver og ansvar – herunder samarbejdet med skoleleder og medarbejdere, habilitet, tavshedspligt, forretningsorden m.m.
  • Økonomi: tilskud, daglig drift og strategisk planlægning
  • Skolens medarbejdere – personalepolitik, arbejdsmiljø og ansættelsesvilkår

Der er rig mulighed for videndeling mellem deltagerne samt sparring med vores erfarne konsulenter fra Friskolernes Hus.

Kurserne er både for nye og erfarne bestyrelsesmedlemmer, og vi opfordrer til, at hele bestyrelsen deltager for at få mest muligt ud af kurset.

Find kurset nærmest jeres friskole her eller i kursuskalenderen.

Tilmelding sker via kursuskalenderen.
Det er nok at tilmelde én fra bestyrelsen og x antal deltagere i vedkommendes navn.