Nyt gratis samtaleværktøj sætter fokus på skoletrivsel blandt unge

MentorDanmark har udviklet samtalekort, der fremmer åben dialog og styrker fællesskabet blandt elever. Kortene er et gratis tilbud til alle interesserede.
Af: Maria Hinding, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv
08.10.24

I en tid, hvor børn og unges trivsel er under pres, lancerer MentorDanmark et nyt sæt samtalekort, der skal fremme dialog om trivsel, klassedynamik og personlig udvikling. Samtalekortene er designet til at gøre det lettere at tage hul på de svære emner og skabe trygge, støttende miljøer i skolen. Initiativet skal hjælpe elever, lærere og forældre med at engagere sig i vigtige samtaler og sikre, at alle elever føler sig set og hørt.

Positiv modtagelse på skolerne
De nye samtalekort er allerede blevet testet på flere skoler i Danmark, og de første resultater er positive. Hans Kristensen, skoleleder på Kildegård Privatskole, fortæller: "Samtalekortene har givet os et værdifuldt redskab i vores daglige arbejde med elevernes trivsel. De har styrket fællesskabet og skabt en mere åben atmosfære og tillid i klassen." Elevernes erfaringer med kortene viser, at samtalekortene ikke kun styrker fællesskabet, men også giver plads til den enkeltes tanker og følelser, hvilket er afgørende for deres trivsel i skolen.

Få kortene helt gratis
Kunne du tænke dig at få fat i kortene, skal du kontakte Nina Illum Nørregaard på 60138522
Du kan også gå ind og læse mere om samtalekortene her: MentorDanmark - Samtalekort til trivsel