Velkommen til Tinna Ølholm Jørgensen - nyansat projektleder til »Frivillighedsalliancen«

»Frivillighedsalliancen« skal koble skoler og civilsamfund tættere sammen. Projektet løber over 2,5 år og er støttet med 3.5 mio. kr. fra Samfonden. Efterskolerne og FRISKOLERNE står bag initiativet, og Tinna Ølholm Jørgensen er ansat som projektleder pr. 1. august 2024.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Presse & politik , Administration
06.08.24

Tinna Ølholm Jørgensen er ansat som projektleder for »Frivillighedsalliancen«, der skal koble skoler og civilsamfund tættere sammen. Projektet løber over 2,5 år og er støttet med 3.5 mio. kr. fra Samfonden. Efterskolerne og FRISKOLERNE står bag initiativet.

Projektet skal styrke frivillighedskulturen ved at sætte frivillighed på skoleskemaet, eksperimentere med lokale samarbejder og igangsætte konkrete aktiviteter. Samtidigt er en stribe store civilsamfundsaktører gået sammen i en ’Frivillighedsalliance’, der skal sikre projektet bred forankring og bane vejen for fælles løsninger på de aktuelle udfordringer med involvering, rekruttering og motivering af unge frivillige.

Tinna kommer fra en stilling som udviklingskonsulent i DGI Midtjylland, hvor hun har arbejdet med foreningsudvikling og er medudvikler af – og underviser på – en frivillighedsuddannelse for frivillige ledere. Tinna er selv engageret i frivilligt arbejde, når hun træner børn og unge i fodbold eller gymnastik.

Tinna Ølholm Jørgensen får base i Friskolernes Hus på Fyn, hvorfra »Frivillighedsalliancen« varetages.

2024 er ti skoler optaget i projektet, og i 2025 er det plads til yderligere 20 skoler.

Hvis du er nysgerrig på projektet, kan du træffe Tinna på tinna(at)friskolerne.dk

Vi glæder os til samarbejdet.

Varmt velkommen til Tinna Ølholm Jørgensen.