Skoleleder søges til spændende job på Klovborg Friskole

Klovborg Friskole søger en engageret skoleleder til at varetage den betydningsfulde position, der sikrer vores grundtvig-koldske værdisæt samt et fagligt fokuseret læringsmiljø for vores elever.

Ansvar og opgaver
Som skoleleder på Klovborg Friskole vil du indgå i et tæt samarbejde med bestyrelsen og de ansatte. Du er hovedansvarlig for implementering og forankring af skolens værdisæt i hverdagen. Du skal være med til at skabe tydelige rammer og retningslinjer ved at udforme konkrete visioner for skolens fremtid. Derudover skal du kunne sikre udviklingen af høj faglighed og almen dannelse. I praksis betyder det, at du som skoleleder får et overordnet ansvar for

• Daglig drift, herunder bemanding i undervisning og forældre- og elevkontakt
  • Faglig- og pædagogisk udvikling
  • Styring af skolens økonomi
  • Undervisning af skolens elever
  • Administrative opgaver i samarbejde med vores sekretær

Profil

• Du er en leder, der kan skabe de bedste betingelser for, at eleverne trives, lærer og udvikler sig som hele mennesker.
  • Du har høje ambitioner og kan tage lederskab og ansvar for administrative opgaver, drift, skemalægning, personaleledelse, samt økonomi og arbejder derigennem velbegrundet og ansvarligt med skolens ressourcer.
  • Du formår at gøre lærere, pædagoger og øvrige ansatte til tydelige medspillere, samt skabe grundlag for medarbejdertrivsel, arbejdsglæde og kompetenceudvikling. Du har et godt humør og en smittende entusiasme.
  • Du kan i samarbejde med forældrene imødekomme problemstillinger og udfordringer både anerkendende og konstruktivt. Du forstår vigtigheden af rettidig og nærværende kommunikation.
  • Du evner at arbejde kontinuerligt med skolens synlighed og dermed sikring af tilgangen til skolens kommende årgange.

Kvalifikationer

• Relevant uddannelse samt undervisningserfaring og gerne ledelseserfaring
  • Mod på at tage ansvar for den daglige drift af skolen
  • Evnen til at skabe overblik og holde fokus i en travl og til tider uforudsigelig hverdag
  • En struktureret tilgang til opgaveløsning
  • Visionært og strategisk blik for udvikling af skolen i samarbejde med skolens bestyrelse og ansatte
  • En stærk evne til tydelig kommunikation og dialog

Vi tilbyder

• En skole med åbenhed, nærvær og tillid mellem elever, ansatte og forældre
  • En skole med stor opbakning fra lokalsamfundet samt fra byens foreningsliv
  • Muligheden for at præge skolens udvikling med udgangspunkt i skolens værdier
  • Et dedikeret team af kompetente medarbejdere
  • Et tæt samarbejde med skolens bestyrelse

Om os
Klovborg Friskole er en skole i spændende udvikling, som i 2024 fejrer 20 års jubilæum.

Vi har 55 glade elever fordelt på årgangene 0.- 9. klasse, en SFO fra 0.-3. klasse, et hold af passionerede medarbejdere og en aktiv bestyrelse.

En grundlæggende værdi på Klovborg Friskole er fællesskabet. Vi arbejder på tværs af årgange, der er et godt kollegialt sammenhold og vi har et stærkt samarbejde mellem hjem og skole. Hos os bliver hele familien indskrevet med barnet og forventes at være en aktiv del af barnets skoletid.

For yderligere information: www.klovborgfriskole.dk

Praktisk info
Ansøgningsfrist: 11. oktober 2024
Tiltrædelse: Primo Januar 2025
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til organisationsaftale for ledere ved frie grundskoler mv. af 16. april 2019

Ansøgning + CV sendes pr. mail til ansoegerklovborgfri(at)gmail.com
Ansættelsessamtalerne afholdes efter ansøgningsfristen.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte bestyrelsesformand Louise Larsen på telefon 60193184 eller mail louise.best(at)klovborgfri.dk.

Kontaktinformation:

Klovborg Friskole