Vi søger ny forstander til vores Efterskole & Fri Fagskole

Vi søger en dygtig og nærværende forstander, der brænder for kostskolemiljøet, som har stærke strategiske og økonomiske kompetencer, og som evner at skabe et trygt og tillidsfuldt miljø for både elever og medarbejdere. Du skal have en stærk forankring i skolens værdier, og kunne se potentialet i skolens samlede undervisningstilbud.

Vi søger en forstander, der

• har økonomisk overblik, gode administrative kompetencer, og er i stand til at sætte sig ind i og se mulighederne i det lovgrundlag, der gælder for skoleformerne
  • kan bidrage til udvikling af vores eksisterende linjefag, så de står skarpe i sig selv, og samtidig er en naturlig og sammenhængende del af skolens øvrige undervisningstilbud
  • brænder for at gøre en forskel for de unge, der vælger at bruge et år på Tronsø. Vi forventer derfor, at du er nærværende i forhold til skolens elever, og at du evner at være inspirerende og dagsordenssættende i det daglige pædagogiske arbejde
  • er en dygtig personaleleder, der via tillid, tydelighed og gennemsigtighed, evner at skabe en stærk ”Vi-kultur”
  • sætter pris på at indgå i et ledelsesteam, hvor I udnytter hinandens styrker og kan spille hinanden gode
  • har blik for både fællesskabet og den enkelte
  • har gode kommunikative evner, både indadtil og udadtil
  • vil indgå i et konstruktivt og udviklingsorienteret samarbejde med ledelsen på Grindsted Landbrugsskole.

Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så kan vi tilbyde dig:

• en mangfoldig og engageret medarbejdergruppe, der glæder sig til at mærke dit engagement
  • et stærkt lederteam, der supplerer dine kompetencer og som har solid erfaring indenfor deres arbejdsområder
  • en engageret bestyrelse, der står klar til at tage godt imod dig
  • en stor dejlig forstanderbolig, der udover at ligge tæt på skolen, også ligger tæt på daginstitutioner og skole.

Om os
Tronsø er en kombineret Efterskole og Fri Fagskole, der hvert år skaber rammerne for, at over 100 elever kan dyrke deres interesser, fordybe sig i praksisnær og erhvervsrettet undervisning, og udvikle sig i et forpligtigende fællesskab.

Vi tilbyder 9. og 10. klasse på Efterskole, samt 10. klasse og Erhvervslinjen på Fri Fagskole. Vi har 5 linjer indenfor en bred vifte af interessefag, hvor eleverne kan udfolde sig og dygtiggøre sig i vores unikke rammer og med kompetente og fagligt stærke medarbejdere.

Skolen indgår i et tæt skolefællesskab med Grindsted Landbrugsskole.
Læs mere om Skole- og jobprofil her.

Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Organisationsaftalen for ledere ved Frie grundskoler mv. af 16. april 2019.

Vi afholder 1. samtalerunde den 2. oktober, og 2. samtalerunde den 9. oktober.

Forventet tiltrædelse er 1. december 2024.

Ansøgningsfrist er mandag den 23. september 2024 kl. 12.00.

Søg stillingen her

Yderligere oplysninger og kontakt
Yderlige oplysninger kan fås ved henvendelse til:

Du er også velkommen til at kontakte Tage Schmidt, hvis du ønsker en rundvisning på skolen.

Kontaktinformation:

Tronsø Efterskole og Fri fagskole